julen, hur ska man egentligen känna?

spåkulan; du hatar att damsuga, men tyvärr behövs det. så sant, så sant..
alla tjatar hela tiden om hur kallt det är ute, jo vi alla är nog uppmärksamma om det och jag tror det inte är en ända kotte som gillar det, så sluta tjata ut det människor!
nu längtar jag tills sista dagen i skolan, då alla prov och inlämningsuppgifter är klara, alla julklappar klarhandlade och då man börjar räkna ned timmar istället för dagar tills julafton.
mysmysmys, tänker jag på när jag hör ordet julafton.
äta mat med farmor, farfar och släkten från den sidan, kolla kalle anka medans julklapparna delas ut, åka hem till mig, äta mat med familjen, mormor och morfar, öppna julklappar, leka med julklapparna och sedan gå och sova med en varm känsla i magen.

världens bästa jullåt tycker jag ni ska få njuta av medans ni kollar ut och känner hur ni hatar denna kyla, detta hemska distra depression väder och all blöt och kall snö. ändå älskar ni julen för man slipper hitta på något dum förklaring varför man inte orkar gå ut, utan man kan sitta inne framför datorn i flera timmar och slippa känna sig fet och onödig fast egentligen vill man inte gå ut pga den dumma kylan. jaa, vi bara älskar julen för man slipper känna sig onödig och fet, sen kan man smocka i sig hur mycket julgodis man vill, man kan njuta av att vara med familjen och träffa all släkt man inte träffat på en evighet, julen är väl för underbar!
felicia näsboms fabulous life.

Kommentarer

Jeah, nu ska det krylla in kommentarer precis här:

Ditt egna namn/smeeknamn:
Ska jag finnas här för alltid?!

Din msn, g-mail elr någon annan e-postadress:

Namnet på din blogg:

Så här tycker jag:

Trackback
RSS 2.0